Tuesday 11 December 2012

MANFAAT SEBAGAI ANGGOTA


KEBAIKAN MENJADI ANGGOTA KOPERASI


Koperasi Pemandu-Pemandu Teksi Bandaraya Johor Bahru Berhad telah ditubuhkan sejak 17 tahun yang lalu dan memberi perkhidmatan teksi kepada penduduk di Daerah Johor Bahru. Hanya anggota yang berdaftar dengan koperasi ini saja yang dibenarkan memandu teksi berkenaan. Koperasi akan memilih anggota untuk mengusahakan teksi berkenaandan pemilihan dijalankan berdasarkan kepada disiplin diri anggota, cara pemanduan, rekod pemanduan lama dan kesungguhan yang di tunjukan serta amanah. Berdasarkan kepada kriteria berkenaan keselamatan penumpang adalah keutamaan yang diambil berat oleh pengurusan koperasi dalam pemilihan pemandu. Penumpang akan berasa selesa dan selamat kerana tahu dimana untuk mengadu sekiranya berlaku sesuatu kejadian yang tidak di ingini terhadap mereka.

Sebagai anggota Koperasi yang berdaftar dan memandu teksi Koperasi, Anggota tersebut dilindungi Insuran Takaful berkelompok disamping secara automatik merupakan ahli badan kebajikan Koperasi dan Mawar Radio Taxi. Terdapat 8 Manfaat kebajikan yang diperolehi sebagai ahli Badan Kebajikan seperti:

1. Khairat Kematian               
               Anggota                              
               Isteri/anak                           
               Ibu/bapa/mertua                   
       
2. Hospitaliti (2 kali setahun-masuk wad 3 hari)
               Anggota                              
               Isteri/anak                            
               
3. Bersalin

4. Menunaikan Haji

5. Berkahwin

6. Bencana Alam

7. Kecemerlangan Pendidikan Anggota dan anak
              UPSR 
              PMR
              SPM
              STPM/Matrik
              Diploma / Ijazah

               

1 comment:

  1. Assalamualaikum....salam buat semua.saya baru ingin membawa teksi buat pertama kali...mintak panduan encik membantu saya...terima kasih...

    ReplyDelete